język: PolskiEnglish

ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - CZĘŚĆ 1. PORADNIK SERWISOWY

WydawnictwoInstalator Polski

AutorJerzy Kaparuk

ISBNPS 2009-06

Liczba stron46

Oprawamiękka

FormatB5

Rok wydania2009

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

PORADNIK SERWISOWY
ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE I HYDROPNEUMATYCZNE AKTYWNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - część 1
NR 06/2009

Podział zawieszeń w samochodach. Opis elementów składowych zawieszeń hydropneumatycznych. Różnice między zawieszeniami hydropneumatycznymi, a zawieszeniami klasycznymi.

PORADNIK MOTORYZACYJNY. ZAWIESZENIE HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH

Spis treści

1. GENEZA I EWOLUCJA ZAWIESZEŃ HYDROPNEUMATYCZNYCH

2. ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE – WŁASNOŚCI I BUDOWA
2.1. Podział zawieszeń
2.2. Zadania realizowane przez zawieszenia hydropneumatyczne samochodów
2.3. Podział i zadania elementów składowych zawieszeń hydropneumatycznych
2.4. Różnice konstrukcyjne zawieszeń hydropneumatycznych w odniesieniu do zawieszeń klasycznych
2.5. Układy elementów wodzących, tłumiących i sprężystych zawieszeń hydropneumatycznych
2.6. Zalety i wady zawieszeń hydropneumatycznych
Literatura

ZAWIESZENIE HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH

Wstęp

Poszukiwanie komfortu podróżowania było nierozłącznym czynnikiem towarzyszącym rozwojowi motoryzacji. W samochodach układem kojarzonym z komfortem jest zawieszenie. W niniejszym Poradniku Serwisowym przybliżone zostaną Czytelnikowi rozwiązania konstrukcyjne zawieszeń hydropneumatycznych oraz hydropneumatycznych aktywnych, stosowanych w wybranych modelach firmy Citroen. Pojęcie zawieszeń hydropneumatycznych w samochodach osobowych nierozerwalnie wiąże się z tym właśnie producentem systemów hydrauliczno-gazowych. Rozwiązania te można obecnie uznać za najbardziej rozwiniętą i technologicznie dopracowaną konstrukcję stosowaną w produkcji seryjnej samochodów, zarówno w odniesieniu do skali, jak i nowatorstwa rozwiązań.

Przekonanie dające pierwszeństwo firmie Citroen jest prawdziwe, ale zarazem nierównoznaczne z wyłącznością. Do dokonania analizy rozwoju konstrukcji zawieszeń hydropneumatycznych należy uwzględnić rozwiązania innych producentów. Dlatego odniesiono się także do zawieszeń pneumatycznych, powszechnie stosowanych w rozwiązaniach producentów niemieckich: BMW, Mercedes-Benz czy audi/VW. Celem wykazania różnic konstrukcyjnych oraz problematyki diagnostycznej, dokonano także porównania zawieszeń hydropneumatycznych z zawieszeniami klasycznymi.

Podjęcie tematu zawieszeń hydropneumatycznych jest również zwróceniem uwagi na znaczną ekspansję tych zawieszeń, z którymi wielu kierowców i warsztatów spotyka się praktycznie codziennie.

Ze względu na obszerność tematu i dużą liczbę ilustracji Poradnik Serwisowy został podzielony na dwie części. W pierwszej części przedstawiono genezę, ewolucję i budowę zawieszeń hydropneumatycznych. W drugiej zaś zostaną omówione rozmazania konstrukcyjne elementów zawieszeń oraz zagadnienia dotyczące diagnostyki.


 

 

 

 

 

Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów:

  • elektronika
  • elektryka
  • diagnostyka
  • technologia napraw mechanicznych
  • lakiernictwo i blacharstwo

Artykuły zawierają:

  • wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów,
  • opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej,
  • technologie napraw najnowocześniejszych układów,
  • porady ekspertów z branży,
  • prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów,
  • omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator