język: PolskiEnglish

AUTOELEKTRO NR 168 ( układ elektryczny dla modelu samochodu Fiat Panda)

WydawnictwoAutoElektro

AutorPraca zbiorowa

ISBNISSN 1640-392410

Liczba stron51

Oprawamiękka

Format298x205 mm

Rok wydania2014

Językpolski


Produkt archiwalny
Ilość :
opis
produktu
spis
treści
produkty
pokrewne
zakupione
razem
zapytaj
o produkt
opinie
o produkcie

Autoelektro nr 168 /październik 2014
w Numerze: Układy elektryczne samochodów część 2 - silniki benzynowe 1,1; 1,2 8V, Natural Power; 1,4 16V oraz Diesel 1,3JTD - ręczna i zrobotyzowana skrzynia biegów od 2006 roku

Autoelektro to miesięcznik ukazujący się od wielu lat, mających stałych odbiorców, którzy zdobywają o aktualnych danych dotyczącymi pracy w warsztacie samochodowym. W tym numerze znajdziemy: 
 
Z praktyki warsztatowej: 
Opel Astra H z silnikiem Z16XER, rok produkcji 2010 – usterka w obwodzie sterowania przepustnicą - autor: Marek Pachowiak
 - objawy zgłoszonej niesprawności
 - historia awarii
 - przebieg czynności diagnostycznych
 - uwagi końcowe

Internetowa, zdalna diagnostyka elektronicznych systemów sterujących pojazdów samochodowych - autor: mgr Andrzej Kowalewski
Produkowane obecnie i wprowadzane do eksploatacji w ruchu drogowym pojazdy samochodowe są coraz doskonalsze, coraz bardziej komfortowe, a zarazem bezpieczne dla użytkowników. Każdy właściciel samochodu ma właśnie tego typu wymagania przy wyborze konkretnego auta dla siebie. Użytkownicy pojazdów oczekują jednak równocześnie odpowiedniej niezawodności eksploatowanych pojazdów
 
Specjalista od Diesli - interfejs diagnostyczny DST-PC - autor: mgr inż. Stefan Myszkowski
Silniki ZS zwane popularnie dieslami, są obecnie zasilane głównie układami typu Common Rail. Do ich diagnostyki, obsługi i napraw, konieczne są zarówno narzędzia - nazwijmy je mechaniczne ( klucze, przyrządy specjalne), jak i narzędzia informatyczne. Im wyższa generacja układu Common Rail, tym mogą być wymagane większe możliwości narzędzi informatycznych. Wybrane, zaprezentowane są na przykładzie interfejsu diagnostycznego DST-PC, dedykowanego przez firmę Denso do usługi typu Common Rail tej firmy
 
UKŁADY ELEKTRYCZNE SAMOCHODÓW
Fiat Panda
Silniki benzynowe 1.1, 1.2 8V, Natural Power, 1.4 16V oraz Diesel 1.3 JTD – ręczna i zrobotyzowana skrzynia biegów od 2006 roku. - część 2
 - Schemat elektryczny : Wycieraczki tylnej szyby
 - Schemat elektryczny : Spryskiwacze lamp
 - Schemat elektryczny : Zapalniczka
 - Schemat elektryczny : Podgrzewane i elektrycznie sterowane lusterka wsteczne
 - Schemat elektryczny : Ogrzewanie tylnej szyby
 - Schemat elektryczny : Otwierany dach
 - Schemat elektryczny : Podnośnik lamp
 - Schemat elektryczny : Scentralizowany zamek
 - Schemat elektryczny : Podnośniki szyb
 - Schemat elektryczny : Wspomagania manewrów parkowania
 - Schemat elektryczny : Telefon komórkowy Bluetooth
 - Schemat elektryczny : Radio samochodowe
 - Schemat elektryczny : Przystosowanie do podłączenia telefonu komórkowego
 - Schemat elektryczny : Tablica przyrządów
 - Schemat elektryczny : Wentylacja kabiny
 - Schemat elektryczny : Klimatyzator automatyczny i ręczny
 - Schemat elektryczny : Włączenie sprężarki klimatyzatora
 - Schemat elektryczny : Układy ESP/ABS (1,1 - 1,2 wersja benzynowa oraz 1,3 JTD)
 - Schemat elektryczny : ELD - ABS z napędem 4x4
 - Schemat elektryczny : Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
 - Schemat elektryczny : Systemy bezpieczeństwa
 - Schemat elektryczny : Rozruch i ładowanie w wersji z ręczną skrzynią biegów
 - Schemat elektryczny : Chłodzenie silników
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikami benzynowymi o pojemności 1108/1242 cm3 8V (od 2006r)
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikiem benzynowym 1,2 6V FM
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikiem benzynowym o pojemności 1242 cm3 8V (od 2006r.) naturalna moc
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 cm3 16 V
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikiem diesla o pojemności 1,3 cm3 JTD 70KM ( bez filtra DPF/FAP)
 - Schemat elektryczny : Sterowanie silnikiem Diesla o pojemności 1,3 JTD 75 KM ( bez filtra DPF/FAP)
 - Schemat elektryczny : Zrobotyzowana skrzynia biegów

Technika:
 
TEXA - Obsługa TPMS
Od pierwszego listopada 2014 r, wszystkie pojazdy przeznaczone do przewozu osób muszą być, zgodnie z prawem europejskim, seryjnie wyposażone w system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System - System monitorowania Ciśnienia w Oponach). Istnieją systemy TPMS o różnym stopniu złożoności, ale w każdym przypadku, poza bardzo nielicznymi wyjątkami, do kontroli ogumienia służą cztery czujniki umieszczone na zaworach kół, zasilane mini baterią litową i połączone drogą radiową z centralką w pojeździe, z których każdy mierzy ciśnienie, temperaturę i obroty.
 - TEXA TPS Ekspert w dziedzinie opon
 - TPS zintegrowany z warsztatem
 - Rozwiązanie "PLUS" - AXONE S nie tylko kontrola opon
 - AXONE S TPS to narzędzie wielofunkcyjne
 - TPS KEY TEXA dla tych, którzy już są klientami TEXA

DELPHI - Nie tylko jakość. Jakość Delphi. - część  1
Od ponad stu lat firma Delphi z pasją pracuje nad rozwojem technologii przeznaczonych dla przemysłu motoryzacyjnego, które pozwalają samochodom na całym świecie jeździć lepiej, dłużej i wydajniej
 - Produkty
  - klimatyzacja i chłodzenie silnika
  - układ hamulcowy
  - systemy dla silników Diesla
  - systemy sterowania silnikiem

Renault - Podróż do świata najnowszych technologii Renault.
Innowacyjność stanowi kluczowy element tożsamości marki Renault. Ostatnio zaprezentowane modele oraz te, które trafią na rynek w przyszłym roku, są doskonałym przykładem innowacyjnych tradycji marki - oferują nowości techniczne wychodzące naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom klientów. Innowacje te przyczyniają się do rozwoju gamy przystępnych cenowo, ekologicznych środków transportu, którą Renault nieustannie rozbudowuje dla swoich klientów
 Komfort podróżowania
  - Innowacje służące zapewnianiu bezstresowej jazdy i przyjemności prowadzenia
 1. Technologie przekazu informacji w kabinie
  Zasada Działania
 2. Inteligentny układ jezdny
  Zasada działania
3. Zaawansowane systemy wspomagania prowadzenia (ADAS)
 Zasada działania

Opel - Nowy Opel Vivaro.
Najnowsza technologia: nowe silniki oraz konstrukcja podwozia i zawieszenia.
 - Zupełnie nowe turbodiesle, wyróżniające się najniższym zużycia paliwa w swojej klasie i niską emisją spalin
 - Odmiany ecoFlex z systemem Start/Stop i układem hamowania z odzyskaniem energii
 - Charakterystyka tylnego zawieszenia dobrana pod kątem optymalnego komfortu i bezpieczeństwa
 - Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) w wyposażeniu standardowym
 
Audi - E-paliwa Audi zaliczyły test w szklanym silniku.
 - Imponująco niski współczynnik emisji spalin nowego e-paliwa
 - Kolejny kamień milowy na drodze ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2
 
 
Renault - Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem EDC: Automatyczne skrzynie biegów – oszczędne spalanie i szybkość reakcji typowa dla skrzyni mechanicznej.
Od ponad roku Renault oferuje nową 6-biegową skrzynię automatyczną EDC (Efficient Dual Clutch), zapewniającą znacznie niższy poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do tradycyjnych skrzyń automatycznych ( od 17% mniej, czyli o około 30g CO2/km)
 - Atuty automatycznej skrzyni biegów EDC
  - Zużycie paliwa i emisja CO2 - porównywalne z samochodami wyposażonymi w mechaniczną skrzynię biegów
  - Płynna i komfortowa jazda
 
Renault - Nowy silnik Energy DCI 160 Twin Turbo.
Renault utytułowany konstruktor silników, podejmuje wyzwanie zwiększenia efektywności w 2014 roku. Odnosząc liczne zwycięstwa w Formule 1 konstruktor silników wykorzystuje doświadczenie do ciągłego podwyższanie efektywności energetycznej swoich silników seryjnych i oferuje swoim użytkownikom coraz więcej doznań i przyjemności z jazdy. Najnowszy produkt downsizingu - silnik Energy dCi 160 Twin Turbo jest pierwszym wysokoprężnym silnikiem 1,6 i z układem podwójnego doładowania
 
Audi - Nowe, imponujące efektywnością modele Audi ultra: A4, A5 i A6.
 
Nowości
Drabpol - Pierwsze autobusy w Polsce z systemem CPC.
Yokohama – W.drive V905 – japońska precyzja w zimowych warunkach.
Hella wyposaża pierwszego minivana w światła w technologii LED.
Na bazie swojego długoletniego doświadczenia w projektowaniu nowoczesnych rozwiązań dla motoryzacji, HELLA wyposażyła najnowszy model Mercedes-Benz klasy V w reflektor i tylne światła w technologi LED. Dodatkowo, również w systn oświetlenia wewnętrznego w tej innowacyjnej technologii
Delphi – Turbosprężarki w ofercie Delphi.
Delphi – Delphi Product & Service Solutions otwiera Centrum Szkoleniowe w Błoniu k/ Warszawy.
Warszawskie Centrum MT Polska.
KTO NIE PRZYSZEDŁ NIECH ŻAŁUJE!
Auto Expo Parts, Tires & Service

Dodaj Komentarz
Ocena: 1 10
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator